2
အခ်စ္ဆံုးအတြက္ ႏွင္းဆီ တစ္ခင္း
Posted by ၿဖိဳးဇာနည္
on
Sunday, March 29, 2009
in
ဇာနည္ႀကိဳက္တာဒါေလးေတြ
အခ်စ္ဆံုးအတြက္ ႏွင္းဆီ တစ္ခင္း
“မင္း ထိေတြ႕ခံစားႏုိင္တာ၊ နမ္းၾကည့္ႏုိင္တာ၊ အရသာ ခံၾကည့္ႏုိင္တာနဲ႕
ျမင္ႏုိင္တာေတြဟာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အစစ္အမွန္ ဆုိတာဟာ
မင္းဦးေဏွာက္ကသိတဲ့ လွ်ပ္စစ္ အခ်က္ျပေတြပဲကြ။”
Morpheus, The Matrix (1999)
အမွန္ေတာ့ မည္သူမျပဳ မိမိမႈပင္ ျဖစ္သည္။ အဲဒီ ေဂါက္ေတာက္ေတာက္ အေကာင္ကုိ ျပန္မခ်စ္လုိက္နဲ႕ဟု သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အတန္တန္ သတိေပးခဲ့သည္ပဲ။
စက္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အၿမဲ အလုပ္ရႈပ္ေနေသာ၊ တစ္ေနကုန္ တကုပ္ကုပ္ တြက္ခ်က္ေနတတ္ေသာ သူသည္ ခ်စ္မွ ခ်စ္တတ္ပါေလစ။ သူမ ဒီမနက္လံုး မနက္စာကုိပင္ လွည့္မၾကည့္ႏုိင္အားဘဲ၊ ၿပီးစီးလုနီး ပန္းခ်ီကားကုိပင္ လက္စ မသတ္ႏုိင္အားပဲ တံခါး၀ အနီးတြင္ ငုတ္တုတ္ ျဖစ္ေနမည္ကုိ သူသိမွ သိပါေလစ။
အုိ … ဒီေန႕ ဘာေန႕လဲဆုိတာကုိေတာင္ သူသိပါေလစ။စိတ္တုိလာသျဖင့္ ရုပ္သံစက္ကုိ ဖြင့္လုိက္သည္။ ကပၸလီ ကတံုးႀကီးတစ္ေယာက္
ႏွင့္ အရပ္ရွည္ရွည္ မင္းသား တစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ရသည္။ ကပၸလီႀကီးက ဒႆနေတြ ေျပာေနသည္။ ေဟာလီ၀ုဒ္မွာ ရုိက္ခဲ့ေသာ သိပၸံ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္ကား ျဖစ္မည္။ မၾကည့္ခ်င္သျဖင့္ သတင္းလုိင္းကုိ ေျပာင္းလုိက္သည္။ စကၠဴျဖင့္ ႏွင္းဆီပန္းရုပ္ကေလးေတြ ခ်ိဳးေရာင္း
ေသာ ဆုိင္တြင္ ေကာင္ေလးေတြ သူတုိ႕ေကာင္မေလးေတြအတြက္ ပန္း၀ယ္ဖုိ႕ တန္းစီေနၾကသည္ကုိ ထုတ္လႊင့္လွ်က္ရွိသည္။ အဆုိပါ စကၠဴရုပ္ဆုိင္သည္ ယေန႕ ခ်စ္သူမ်ားေန႕ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ႏွင္းဆီပန္းရုပ္ တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည္ဟုေၾကျငာေန
သည္။
သူမေနထုိင္ရာ ကုိလုိနီ - ၅၇ တြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးအတြက္ ေျမေနရာအကန္႕အသတ္ျဖင့္သာရွိသျဖင့္ စားကုန္သီးႏွံမ်ားကုိသာ ဦးစားေပး စုိက္ပ်ိဳးရာပန္းအစစ္ကုိ ျမင္ခ်င္လွ်င္ ျပတုိက္မွာ ေဆးစိမ္ထားတာကုိသာ သြားၾကည့္ရသည္။ သုိ႕ျဖစ္၍ ေကာင္မေလးေတြကလဲ စကၠဴျဖင့္ ေခါက္ထားေသာ ႏွင္းဆီပန္းမ်ားျဖင့္သာ ေက်နပ္ၾကရေလသည္။ ေငြေၾကး တတ္ႏုိင္သူမ်ားကေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႕ကုိ ေစ်းႀကီးေပး၀ယ္ကာ စကၠဴပန္းပြင့္ကေလးမ်ားတြင္ ဖ်န္း၍ သူတုိ႕၏ ခ်စ္သူ မိန္းကေလးမ်ားကို ေပးၾကသည္။
ဟုိးအရင္ ေျမကမၻာ တြင္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကေသာ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ခ်စ္သူမ်ားေန႕တြင္ ႏွင္းဆီပန္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္မ်ားကုိ လက္ခံ ရရွိၾကသည္။ ပန္းအစစ္၏ ရနံ႕ကုိ တ၀ႀကီး ရႈရိႈက္ခြင့္ရသည္။ ပန္းစည္းကုိ တစ္ဖက္ကကိုင္၊ က်န္တစ္ဖက္ျဖင့္ခ်စ္သူ႕လက္ေမာင္းကို ယီးေလးခုိၿပီး အလြန္လွပေသာ ေရပန္းမ်ားျဖင့္တန္ဆာဆင္ထားသည့္ ပန္းၿခံမ်ားတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကသည္ကုိ သူမ ရုပ္သံစက္တြင္ ၾကည့္ဖူးသည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ပန္းမ်ားကုိ တာရွည္ခံေအာင္ အေျခာက္ခံထားဖုိ႕ သူမတုိ႕တေတြ အလုပ္ရႈပ္ ၾကရေပ ဦးမည္။ မည္မွ် ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းပါသနည္း။ ကုိလုိနီေပၚရွိ မိန္းကေလးမ်ား၏ နစ္နာဆံုးရႈံးမႈအတြက္ လူသားတုိ႕ကုိ ေတာ္လွန္စစ္ခင္း ခဲ့ေသာ စက္မ်ားကုိပင္ အျပစ္တင္ရမည္လား၊ မုိးေကာင္းကင္ကုိ အေရာင္ဆုိး ခဲ့ေသာ ဘုိးဘြားမ်ားကုိပင္ အျပစ္တင္ရမည္လား သူမ မသိႏုိင္ေတာ့။ သူမ သိသည္ကေတာ့ ပန္းမႀကိဳက္တဲ့ မိန္းကေလး ရွိလုိ႕လားဟု သူမ ေျပာစဥ္က ရယ္ေနခဲ့ေသာ၊ ပန္းအစစ္ကေလး တစ္ပြင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုိခ်င္တာေပါ့ဟု ပူဆာစဥ္က တစ္ပြင့္မကဘူး… ပန္းအစစ္ ေရာင္စံု တစ္ခင္းလံုး ရေစရမယ္ ဟု ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ ကတိေပးခဲ့ေသာ သူ ေပၚမလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဘယ္သြားေသေနလဲ မသိဘူး ဟု ေရြရြတ္ရင္း ရုပ္ျမင္ဖုန္းကို သူမေကာက္ကုိင္လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ မဟုတ္ေသးပါဘူးဟု ေတြးကာ ျပန္ခ်ထားလုိက္သည္။ ဟုိတစ္ေန႕က ဇုိင္ယြန္ကုိ ခဏဆင္းမည္ဟု ေျပာသည္။ ျပန္မွေရာက္ေသးရဲ႕လား မသိ။ အဲဒီကုိ သြားတာ သူမ မႀကိဳက္၊ အႏၱရာယ္မ်ားသည္။ ေျပာျပန္ေတာ့လဲ နားမေထာင္၊ အေရးႀကီးလုိ႕ဟုဆုိကာအတင္းသြားသည္။ခဏေနေတာ႔ဖုန္းခလုတ္မ်ား
ဆီကုိ လက္ကေရာက္သြားျပန္သည္။ ေခၚလုိက္ေတာ့လဲ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က မကုိင္၊ျပန္မေရာက္ေသးတာလား၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာမ်ားလား။
တစ္ခါတေလ ဒီလုိပဲ ညနက္တဲ့အထိ အလုပ္လုပ္ၿပီး မနက္ဆုိ မထတတ္။ အိပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ေနာက္ ၃ ခါေျမာက္ေခၚေသာအခါက်
မွ အိပ္ယာထဲမွ ဖုန္းခလုတ္ကုိ လွမ္းဖြင့္ လိုက္ပံုေပၚေသာ ကုိယ္ေတာ္ေခ်ာကုိ မ်က္လံုးပိတ္လ်က္သား ျမင္ရသည္။ ညနက္သြားလုိ႕ခဏ
ေလး အိပ္ပါရေစ ဟုလဲ ၾကားလုိက္ ရေသးသည္။ စိတ္ပူေနတဲ့သူကိုမွ အားမနာ။ ဖုန္းခလုတ္ကုိ သူမ ခ်က္ခ်င္း ပိတ္ပစ္ လုိက္ေလသည္။
မေန႕ညက ဆြဲလက္စ ပန္းခ်ီကားကုိပဲ လက္စသတ္ေတာ့မယ္ဟု ေတြးရင္း အလုပ္စားပြဲတြင္ သူမထုိင္သည္။ သူမ ဆြဲေနေသာ ပန္းခ်ီ နည္းစနစ္သည္ ဟုိးအရင္ အင္တာနက္ ေပၚလာကာစက ေခတ္စားခဲ့ေသာ နည္းလမ္းေဟာင္းျဖစ္သည္။ ၂၅၆ မ်ိဳးေသာ သေကၤတမ်ားကုိ ေနရာတက်ခ်ထားျခင္းျဖင့္ မိမိဆြဲလုိေသာ ပံုေပၚလာေအာင္ ဖန္တီးရေသာ နည္းစနစ္ ျဖစ္သည္။ အပ်င္းေျပၿပီး အခ်ိန္ကုန္လုိ႕ ကုန္မွန္း
မသိေသာ ၀ါသနာ တစ္ရပ္လဲ ျဖစ္သည္။ သူမကေတာ့ သူမ တတ္ကၽြမ္းေသာ အစီအစဥ္ ဆြဲသားျခင္း (programming) ႏွင့္ ေပါင္းစပ္
ကာ သရုပ္မွန္ႏွင့္ ပုိမုိ နီးစပ္ေသာ ပံုမ်ားကုိ ဆြဲသားေလ ့ရွိေလသည္။
ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ တစ္ပန္းကန္ကုိ ေဘးမွာခ်ကာ ေရးလိုက္၊ ဆြဲလုိက္၊ မႀကိဳက္လွ်င္ ျပင္လုိက္ျဖင့္ တံခါးေခါက္သံ ၾကားရေသာအခါတြင္မွ ညေနေစာင္းၿပီဆုိတာကုိ သတိျပဳမိေလသည္။
သူ ။ ။ “ကေလး … ငါပါ။”
သူမ ။ ။ “ဘယ္က ငါ တုန္း။”
ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ေပၚလာေသးလုိ႕။ သူသည္ သူမကုိ ကေလးဟု ေခၚေလ့ရွိၿပီး သူ႕ကိုယ္သူေတာ့ ငါ ဟု သံုးစြဲတတ္သည္။ အဲဒါကို သူမကလဲ တစ္စက္ကေလးမွ် မႀကိဳက္။
သူ ။ ။ “တံခါးဖြင့္ပါဦး။”
သူမ ။ ။ “ဘာလုပ္ဖုိ႕တုန္း။”
သူ ။ ။ “ဖြင့္ၿပီးရင္ သိမွာေပါ့။”
ေတြ႕လား။ အၿမဲတမ္း အဲဒီလုိပဲ။ လ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ လုပ္တတ္သည္။
စူပုပ္ေနေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ တံခါးကို သူမ သြားဖြင့္သည္။ သူ၏ လက္ထဲတြင္ ပန္းအစစ္ မေျပာႏွင့္၊ စာေရးစကၠဴျဖင့္ ၿပီးစလြယ္ ေခါက္ထားေသာ ပန္းပြင့္ ကေလးပင္ မပါ။ ဦးထုပ္လုိလုိ စက္ပစၥည္းတစ္ခုကို သူ ကုိင္လ်က္သား တံခါး၀တြင္ ရပ္ေနသည္။ အဆုိပါ ပစၥည္းတြင္ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနေလသည္။
သူ ။ ။ “ေရာ့ … အဲဒါေလး ခဏ တပ္လုိက္။”
အမိန္႕သံႏွင့္အတူ ထုိ ဦးထုပ္ကုိ သူလွမ္းေပးေနျပန္သည္။ ဦးထုပ္၏ေနာက္ေစ့ေနရာတြင္ အၿမီးရွည္ရွည္ႀကီး တစ္ခုလဲ ပါသည္။ ပမာေျပာရလွ်င္ ေရွးေခတ္ မန္ခ်ဴးတရုတ္ အမတ္မ်ားေဆာင္းေသာ အၿမီးရွည္ႏွင့္ ဦးထုပ္ပံုစံကုိ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ကေလးကစားစရာ အေပါစားႏွင့္ တူေနသည္။
သူ ။ ။ “ယူေလ။”
သူတကယ္ပဲ ဒီေန႕ကုိ ေမ့ေနတာပဲ။ တစ္ညလံုးလဲ ဒီဦးထုပ္စုတ္နဲ႕ အလုပ္ရႈပ္ေနတာ ျဖစ္ရမည္။ အခုလဲ အဲဒါကို စမ္းသပ္ခ်င္၍ သူမထံသုိ႕ ေရာက္လာတာပဲ။ သူသည္ သူ၏ ပစၥည္းမ်ားကုိ သူမကုိ အၿမဲ စမ္းသပ္ အသံုးျပဳခုိင္းတတ္သည္။ ဟုိတစ္ေန႕ကလဲ အကၤ်ီလုိဟာတခုကုိ စမ္း၀တ္ လုိက္ရာ ဓာတ္လုိက္ခံရသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ စကား နားမေထာင္ မိတာ အခုမွ နည္းနည္း ေနာင္တ ရခ်င္သလုိ ျဖစ္လာသည္။ သူမ လွမ္းအယူကုိပင္ မေစာင့္ေတာ့ပဲ သူကုိယ္တုိင္ ထုိဦးထုပ္ကုိ သူမေခါင္းေပၚသုိ႕ ေဆာင္းလုိက္ ေလသည္။
သူမ ။ ။ “ဟာ … ဖယ္။ မယူဘူး။”
သူ ။ ။ “လိမၼာပါတယ္ကေလးရယ္။ တစ္ညလံုး မအိပ္ရေသးလုိ႕ မနက္က ဖုန္းထမကုိင္တာပါ။”
ၾကည့္ … ဘာကို စိတ္ဆုိးေနမွန္းေတာင္ မသိ။ တံုးလိုက္တာ။
ျငင္းလုိ႕လဲရမွာမဟုတ္တဲ့အတူတူ အသာေဆာင္းထားလုိက္ရသည္။ ဦးထုပ္ေနာက္က အၿမီးအရွည္ႀကီးသည္ သူမ၏ တင္ပါးနားအထိ ေရာက္ေန သည္။ အၿမီးရွည္ႀကီး ေနရာမလြဲေစရန္သူက ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ခ်ည္ေသးသည္။ ဒီတစ္ခါ ဓာတ္လိုက္ရင္ ရုန္းမရေအာင္ တုပ္ထားတာ ထင္ပါရဲ႕။ သူမစိတ္ကုိ ေလွ်ာ့ထားလုိက္ၿပီး မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္ထားလုိက္သည္။
အသင့္ျဖစ္ၿပီလားဟု ၾကားလုိက္ရၿပီး သူမအေျဖကုိပင္ မေစာင့္ဘဲ စက္အေပၚပုိင္းရွိ ခလုတ္တစ္ခုကုိ သူ ဖြင့္လိုက္ေလသည္။
သိပၸံ၀တၳဳမ်ားထဲကလုိ လွ်ပ္စီးလဲမလက္၊ ၀ုန္းကနဲလဲ မျမည္ပါ။ သုိ႕ေသာ္ သူမ၏ အိမ္ခန္းထဲတြင္ မဟုတ္ေတာ့တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ သူမ မ်က္လံုးမ်ားကို ပိတ္ထားေသာ္လည္း သူမ ျမင္ေနရသည္။ ေလေအးေပးစက္ကုိ ပိတ္ထားေသာ္လည္း ေလေျပ ေလညွင္းကေလးက သူမခႏၶာကုိ ပြတ္သပ္ က်ီစယ္္ေနသည္။ သူမ၏ ႏွာေခါင္း၀သုိ႕ေမႊးရနံ႕ တစ္ခုကလဲ အသာအယာ တုိး၀င္လာသည္။ သူမမွတ္မိသည္၊ဒါ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႕။
သုိ႕ေသာ္ ျပတုိက္မွာ နမူနာျပထားေသာ ရနံ႕ထုတ္စက္မွ ရနံ႕လုိ ပံုေသ စူးစူးႀကီး ျဖစ္မေန။ တုိက္ခတ္ေနေသာ ေလေျပေလညွင္း ႏွင့္အတူ တုိးလာလုိက္၊ ေလ်ာ့သြားလုိက္။ မ်က္စိေရွ႕မွ ျမင္ကြင္းသည္ကား မယံုႏုိင္ဖြယ္ေကာင္းလြန္းေတာ့သည္။ အနီ၊ အျပာ၊ အ၀ါ၊ အျဖဴ၊ ပန္းေရာင္ - ေရာင္စံု၊ ႏွင္းဆီပန္းေတြ ေရာင္စံုပါလား။ မ်က္စိတဆံုး၊သူမပတ္ပတ္လည္မွာ အျပည့္အ၀ ပြင့္လန္းေနေသာ ႏွင္းဆီ
ပန္းခင္းႀကီး။ မဆီမဆုိင္ မနက္တုန္းက ျမင္လုိက္ရသည့္ ကပၸလီမင္းသားႀကီး၏ ဒႆနေတြ သူမ အမွတ္ရလာသည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူ ကတိတည္ခဲ့ ပါသည္။
“မင္း ထိေတြ႕ခံစားႏုိင္တာ၊ နမ္းၾကည့္ႏုိင္တာ၊ အရသာ ခံၾကည့္ႏုိင္တာနဲ႕
ျမင္ႏုိင္တာေတြဟာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အစစ္အမွန္ ဆုိတာဟာ
မင္းဦးေဏွာက္ကသိတဲ့ လွ်ပ္စစ္ အခ်က္ျပေတြပဲကြ။”
Morpheus, The Matrix (1999)
Inspired from"The Matrix", "Gundam" series, "i-Robot" and ဂ်ဴး ၏ "ခ်စ္သူေရးတဲ့ ကၽြန္မရဲ ႔ည ေတြ"
တ႔ဲေလ
သူတို႔ေတြကဒီလိုေရးခ႔ဲဖူးတယ္ေလ႕႕႕ဒီလိုဆိုေတာ႔ကၽြန္ေတာ္ကလည္းေဟာဒီလိုပဲၿပန္ေရးခ်ပစ္လိုက္တာေပါ႔ ႕႕႕႕႕
အခ်စ္ဆံုးအတြက္ ႏွင္းဆီ တစ္ခင္း တ႔ဲ ႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕
ၿဖိဳးဇာနည္႕႕႕႕႕ညေန႕႕႕႕႕႕႕၄း၅၀တိတိ
“မင္း ထိေတြ႕ခံစားႏုိင္တာ၊ နမ္းၾကည့္ႏုိင္တာ၊ အရသာ ခံၾကည့္ႏုိင္တာနဲ႕
ျမင္ႏုိင္တာေတြဟာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အစစ္အမွန္ ဆုိတာဟာ
မင္းဦးေဏွာက္ကသိတဲ့ လွ်ပ္စစ္ အခ်က္ျပေတြပဲကြ။”
Morpheus, The Matrix (1999)
အမွန္ေတာ့ မည္သူမျပဳ မိမိမႈပင္ ျဖစ္သည္။ အဲဒီ ေဂါက္ေတာက္ေတာက္ အေကာင္ကုိ ျပန္မခ်စ္လုိက္နဲ႕ဟု သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အတန္တန္ သတိေပးခဲ့သည္ပဲ။
စက္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အၿမဲ အလုပ္ရႈပ္ေနေသာ၊ တစ္ေနကုန္ တကုပ္ကုပ္ တြက္ခ်က္ေနတတ္ေသာ သူသည္ ခ်စ္မွ ခ်စ္တတ္ပါေလစ။ သူမ ဒီမနက္လံုး မနက္စာကုိပင္ လွည့္မၾကည့္ႏုိင္အားဘဲ၊ ၿပီးစီးလုနီး ပန္းခ်ီကားကုိပင္ လက္စ မသတ္ႏုိင္အားပဲ တံခါး၀ အနီးတြင္ ငုတ္တုတ္ ျဖစ္ေနမည္ကုိ သူသိမွ သိပါေလစ။
အုိ … ဒီေန႕ ဘာေန႕လဲဆုိတာကုိေတာင္ သူသိပါေလစ။စိတ္တုိလာသျဖင့္ ရုပ္သံစက္ကုိ ဖြင့္လုိက္သည္။ ကပၸလီ ကတံုးႀကီးတစ္ေယာက္
ႏွင့္ အရပ္ရွည္ရွည္ မင္းသား တစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ရသည္။ ကပၸလီႀကီးက ဒႆနေတြ ေျပာေနသည္။ ေဟာလီ၀ုဒ္မွာ ရုိက္ခဲ့ေသာ သိပၸံ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္ကား ျဖစ္မည္။ မၾကည့္ခ်င္သျဖင့္ သတင္းလုိင္းကုိ ေျပာင္းလုိက္သည္။ စကၠဴျဖင့္ ႏွင္းဆီပန္းရုပ္ကေလးေတြ ခ်ိဳးေရာင္း
ေသာ ဆုိင္တြင္ ေကာင္ေလးေတြ သူတုိ႕ေကာင္မေလးေတြအတြက္ ပန္း၀ယ္ဖုိ႕ တန္းစီေနၾကသည္ကုိ ထုတ္လႊင့္လွ်က္ရွိသည္။ အဆုိပါ စကၠဴရုပ္ဆုိင္သည္ ယေန႕ ခ်စ္သူမ်ားေန႕ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ႏွင္းဆီပန္းရုပ္ တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည္ဟုေၾကျငာေန
သည္။
သူမေနထုိင္ရာ ကုိလုိနီ - ၅၇ တြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးအတြက္ ေျမေနရာအကန္႕အသတ္ျဖင့္သာရွိသျဖင့္ စားကုန္သီးႏွံမ်ားကုိသာ ဦးစားေပး စုိက္ပ်ိဳးရာပန္းအစစ္ကုိ ျမင္ခ်င္လွ်င္ ျပတုိက္မွာ ေဆးစိမ္ထားတာကုိသာ သြားၾကည့္ရသည္။ သုိ႕ျဖစ္၍ ေကာင္မေလးေတြကလဲ စကၠဴျဖင့္ ေခါက္ထားေသာ ႏွင္းဆီပန္းမ်ားျဖင့္သာ ေက်နပ္ၾကရေလသည္။ ေငြေၾကး တတ္ႏုိင္သူမ်ားကေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႕ကုိ ေစ်းႀကီးေပး၀ယ္ကာ စကၠဴပန္းပြင့္ကေလးမ်ားတြင္ ဖ်န္း၍ သူတုိ႕၏ ခ်စ္သူ မိန္းကေလးမ်ားကို ေပးၾကသည္။
ဟုိးအရင္ ေျမကမၻာ တြင္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကေသာ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ခ်စ္သူမ်ားေန႕တြင္ ႏွင္းဆီပန္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္မ်ားကုိ လက္ခံ ရရွိၾကသည္။ ပန္းအစစ္၏ ရနံ႕ကုိ တ၀ႀကီး ရႈရိႈက္ခြင့္ရသည္။ ပန္းစည္းကုိ တစ္ဖက္ကကိုင္၊ က်န္တစ္ဖက္ျဖင့္ခ်စ္သူ႕လက္ေမာင္းကို ယီးေလးခုိၿပီး အလြန္လွပေသာ ေရပန္းမ်ားျဖင့္တန္ဆာဆင္ထားသည့္ ပန္းၿခံမ်ားတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကသည္ကုိ သူမ ရုပ္သံစက္တြင္ ၾကည့္ဖူးသည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ပန္းမ်ားကုိ တာရွည္ခံေအာင္ အေျခာက္ခံထားဖုိ႕ သူမတုိ႕တေတြ အလုပ္ရႈပ္ ၾကရေပ ဦးမည္။ မည္မွ် ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းပါသနည္း။ ကုိလုိနီေပၚရွိ မိန္းကေလးမ်ား၏ နစ္နာဆံုးရႈံးမႈအတြက္ လူသားတုိ႕ကုိ ေတာ္လွန္စစ္ခင္း ခဲ့ေသာ စက္မ်ားကုိပင္ အျပစ္တင္ရမည္လား၊ မုိးေကာင္းကင္ကုိ အေရာင္ဆုိး ခဲ့ေသာ ဘုိးဘြားမ်ားကုိပင္ အျပစ္တင္ရမည္လား သူမ မသိႏုိင္ေတာ့။ သူမ သိသည္ကေတာ့ ပန္းမႀကိဳက္တဲ့ မိန္းကေလး ရွိလုိ႕လားဟု သူမ ေျပာစဥ္က ရယ္ေနခဲ့ေသာ၊ ပန္းအစစ္ကေလး တစ္ပြင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုိခ်င္တာေပါ့ဟု ပူဆာစဥ္က တစ္ပြင့္မကဘူး… ပန္းအစစ္ ေရာင္စံု တစ္ခင္းလံုး ရေစရမယ္ ဟု ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ ကတိေပးခဲ့ေသာ သူ ေပၚမလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဘယ္သြားေသေနလဲ မသိဘူး ဟု ေရြရြတ္ရင္း ရုပ္ျမင္ဖုန္းကို သူမေကာက္ကုိင္လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ မဟုတ္ေသးပါဘူးဟု ေတြးကာ ျပန္ခ်ထားလုိက္သည္။ ဟုိတစ္ေန႕က ဇုိင္ယြန္ကုိ ခဏဆင္းမည္ဟု ေျပာသည္။ ျပန္မွေရာက္ေသးရဲ႕လား မသိ။ အဲဒီကုိ သြားတာ သူမ မႀကိဳက္၊ အႏၱရာယ္မ်ားသည္။ ေျပာျပန္ေတာ့လဲ နားမေထာင္၊ အေရးႀကီးလုိ႕ဟုဆုိကာအတင္းသြားသည္။ခဏေနေတာ႔ဖုန္းခလုတ္မ်ား
ဆီကုိ လက္ကေရာက္သြားျပန္သည္။ ေခၚလုိက္ေတာ့လဲ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က မကုိင္၊ျပန္မေရာက္ေသးတာလား၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာမ်ားလား။
တစ္ခါတေလ ဒီလုိပဲ ညနက္တဲ့အထိ အလုပ္လုပ္ၿပီး မနက္ဆုိ မထတတ္။ အိပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ေနာက္ ၃ ခါေျမာက္ေခၚေသာအခါက်
မွ အိပ္ယာထဲမွ ဖုန္းခလုတ္ကုိ လွမ္းဖြင့္ လိုက္ပံုေပၚေသာ ကုိယ္ေတာ္ေခ်ာကုိ မ်က္လံုးပိတ္လ်က္သား ျမင္ရသည္။ ညနက္သြားလုိ႕ခဏ
ေလး အိပ္ပါရေစ ဟုလဲ ၾကားလုိက္ ရေသးသည္။ စိတ္ပူေနတဲ့သူကိုမွ အားမနာ။ ဖုန္းခလုတ္ကုိ သူမ ခ်က္ခ်င္း ပိတ္ပစ္ လုိက္ေလသည္။
မေန႕ညက ဆြဲလက္စ ပန္းခ်ီကားကုိပဲ လက္စသတ္ေတာ့မယ္ဟု ေတြးရင္း အလုပ္စားပြဲတြင္ သူမထုိင္သည္။ သူမ ဆြဲေနေသာ ပန္းခ်ီ နည္းစနစ္သည္ ဟုိးအရင္ အင္တာနက္ ေပၚလာကာစက ေခတ္စားခဲ့ေသာ နည္းလမ္းေဟာင္းျဖစ္သည္။ ၂၅၆ မ်ိဳးေသာ သေကၤတမ်ားကုိ ေနရာတက်ခ်ထားျခင္းျဖင့္ မိမိဆြဲလုိေသာ ပံုေပၚလာေအာင္ ဖန္တီးရေသာ နည္းစနစ္ ျဖစ္သည္။ အပ်င္းေျပၿပီး အခ်ိန္ကုန္လုိ႕ ကုန္မွန္း
မသိေသာ ၀ါသနာ တစ္ရပ္လဲ ျဖစ္သည္။ သူမကေတာ့ သူမ တတ္ကၽြမ္းေသာ အစီအစဥ္ ဆြဲသားျခင္း (programming) ႏွင့္ ေပါင္းစပ္
ကာ သရုပ္မွန္ႏွင့္ ပုိမုိ နီးစပ္ေသာ ပံုမ်ားကုိ ဆြဲသားေလ ့ရွိေလသည္။
ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ တစ္ပန္းကန္ကုိ ေဘးမွာခ်ကာ ေရးလိုက္၊ ဆြဲလုိက္၊ မႀကိဳက္လွ်င္ ျပင္လုိက္ျဖင့္ တံခါးေခါက္သံ ၾကားရေသာအခါတြင္မွ ညေနေစာင္းၿပီဆုိတာကုိ သတိျပဳမိေလသည္။
သူ ။ ။ “ကေလး … ငါပါ။”
သူမ ။ ။ “ဘယ္က ငါ တုန္း။”
ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ေပၚလာေသးလုိ႕။ သူသည္ သူမကုိ ကေလးဟု ေခၚေလ့ရွိၿပီး သူ႕ကိုယ္သူေတာ့ ငါ ဟု သံုးစြဲတတ္သည္။ အဲဒါကို သူမကလဲ တစ္စက္ကေလးမွ် မႀကိဳက္။
သူ ။ ။ “တံခါးဖြင့္ပါဦး။”
သူမ ။ ။ “ဘာလုပ္ဖုိ႕တုန္း။”
သူ ။ ။ “ဖြင့္ၿပီးရင္ သိမွာေပါ့။”
ေတြ႕လား။ အၿမဲတမ္း အဲဒီလုိပဲ။ လ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ လုပ္တတ္သည္။
စူပုပ္ေနေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ တံခါးကို သူမ သြားဖြင့္သည္။ သူ၏ လက္ထဲတြင္ ပန္းအစစ္ မေျပာႏွင့္၊ စာေရးစကၠဴျဖင့္ ၿပီးစလြယ္ ေခါက္ထားေသာ ပန္းပြင့္ ကေလးပင္ မပါ။ ဦးထုပ္လုိလုိ စက္ပစၥည္းတစ္ခုကို သူ ကုိင္လ်က္သား တံခါး၀တြင္ ရပ္ေနသည္။ အဆုိပါ ပစၥည္းတြင္ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနေလသည္။
သူ ။ ။ “ေရာ့ … အဲဒါေလး ခဏ တပ္လုိက္။”
အမိန္႕သံႏွင့္အတူ ထုိ ဦးထုပ္ကုိ သူလွမ္းေပးေနျပန္သည္။ ဦးထုပ္၏ေနာက္ေစ့ေနရာတြင္ အၿမီးရွည္ရွည္ႀကီး တစ္ခုလဲ ပါသည္။ ပမာေျပာရလွ်င္ ေရွးေခတ္ မန္ခ်ဴးတရုတ္ အမတ္မ်ားေဆာင္းေသာ အၿမီးရွည္ႏွင့္ ဦးထုပ္ပံုစံကုိ ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ကေလးကစားစရာ အေပါစားႏွင့္ တူေနသည္။
သူ ။ ။ “ယူေလ။”
သူတကယ္ပဲ ဒီေန႕ကုိ ေမ့ေနတာပဲ။ တစ္ညလံုးလဲ ဒီဦးထုပ္စုတ္နဲ႕ အလုပ္ရႈပ္ေနတာ ျဖစ္ရမည္။ အခုလဲ အဲဒါကို စမ္းသပ္ခ်င္၍ သူမထံသုိ႕ ေရာက္လာတာပဲ။ သူသည္ သူ၏ ပစၥည္းမ်ားကုိ သူမကုိ အၿမဲ စမ္းသပ္ အသံုးျပဳခုိင္းတတ္သည္။ ဟုိတစ္ေန႕ကလဲ အကၤ်ီလုိဟာတခုကုိ စမ္း၀တ္ လုိက္ရာ ဓာတ္လုိက္ခံရသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ စကား နားမေထာင္ မိတာ အခုမွ နည္းနည္း ေနာင္တ ရခ်င္သလုိ ျဖစ္လာသည္။ သူမ လွမ္းအယူကုိပင္ မေစာင့္ေတာ့ပဲ သူကုိယ္တုိင္ ထုိဦးထုပ္ကုိ သူမေခါင္းေပၚသုိ႕ ေဆာင္းလုိက္ ေလသည္။
သူမ ။ ။ “ဟာ … ဖယ္။ မယူဘူး။”
သူ ။ ။ “လိမၼာပါတယ္ကေလးရယ္။ တစ္ညလံုး မအိပ္ရေသးလုိ႕ မနက္က ဖုန္းထမကုိင္တာပါ။”
ၾကည့္ … ဘာကို စိတ္ဆုိးေနမွန္းေတာင္ မသိ။ တံုးလိုက္တာ။
ျငင္းလုိ႕လဲရမွာမဟုတ္တဲ့အတူတူ အသာေဆာင္းထားလုိက္ရသည္။ ဦးထုပ္ေနာက္က အၿမီးအရွည္ႀကီးသည္ သူမ၏ တင္ပါးနားအထိ ေရာက္ေန သည္။ အၿမီးရွည္ႀကီး ေနရာမလြဲေစရန္သူက ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ခ်ည္ေသးသည္။ ဒီတစ္ခါ ဓာတ္လိုက္ရင္ ရုန္းမရေအာင္ တုပ္ထားတာ ထင္ပါရဲ႕။ သူမစိတ္ကုိ ေလွ်ာ့ထားလုိက္ၿပီး မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္ထားလုိက္သည္။
အသင့္ျဖစ္ၿပီလားဟု ၾကားလုိက္ရၿပီး သူမအေျဖကုိပင္ မေစာင့္ဘဲ စက္အေပၚပုိင္းရွိ ခလုတ္တစ္ခုကုိ သူ ဖြင့္လိုက္ေလသည္။
သိပၸံ၀တၳဳမ်ားထဲကလုိ လွ်ပ္စီးလဲမလက္၊ ၀ုန္းကနဲလဲ မျမည္ပါ။ သုိ႕ေသာ္ သူမ၏ အိမ္ခန္းထဲတြင္ မဟုတ္ေတာ့တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ သူမ မ်က္လံုးမ်ားကို ပိတ္ထားေသာ္လည္း သူမ ျမင္ေနရသည္။ ေလေအးေပးစက္ကုိ ပိတ္ထားေသာ္လည္း ေလေျပ ေလညွင္းကေလးက သူမခႏၶာကုိ ပြတ္သပ္ က်ီစယ္္ေနသည္။ သူမ၏ ႏွာေခါင္း၀သုိ႕ေမႊးရနံ႕ တစ္ခုကလဲ အသာအယာ တုိး၀င္လာသည္။ သူမမွတ္မိသည္၊ဒါ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႕။
သုိ႕ေသာ္ ျပတုိက္မွာ နမူနာျပထားေသာ ရနံ႕ထုတ္စက္မွ ရနံ႕လုိ ပံုေသ စူးစူးႀကီး ျဖစ္မေန။ တုိက္ခတ္ေနေသာ ေလေျပေလညွင္း ႏွင့္အတူ တုိးလာလုိက္၊ ေလ်ာ့သြားလုိက္။ မ်က္စိေရွ႕မွ ျမင္ကြင္းသည္ကား မယံုႏုိင္ဖြယ္ေကာင္းလြန္းေတာ့သည္။ အနီ၊ အျပာ၊ အ၀ါ၊ အျဖဴ၊ ပန္းေရာင္ - ေရာင္စံု၊ ႏွင္းဆီပန္းေတြ ေရာင္စံုပါလား။ မ်က္စိတဆံုး၊သူမပတ္ပတ္လည္မွာ အျပည့္အ၀ ပြင့္လန္းေနေသာ ႏွင္းဆီ
ပန္းခင္းႀကီး။ မဆီမဆုိင္ မနက္တုန္းက ျမင္လုိက္ရသည့္ ကပၸလီမင္းသားႀကီး၏ ဒႆနေတြ သူမ အမွတ္ရလာသည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူ ကတိတည္ခဲ့ ပါသည္။
“မင္း ထိေတြ႕ခံစားႏုိင္တာ၊ နမ္းၾကည့္ႏုိင္တာ၊ အရသာ ခံၾကည့္ႏုိင္တာနဲ႕
ျမင္ႏုိင္တာေတြဟာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အစစ္အမွန္ ဆုိတာဟာ
မင္းဦးေဏွာက္ကသိတဲ့ လွ်ပ္စစ္ အခ်က္ျပေတြပဲကြ။”
Morpheus, The Matrix (1999)
Inspired from
သူတို႔ေတြကဒီလိုေရးခ႔ဲဖူးတယ္ေလ႕႕႕ဒီလိုဆိုေတာ႔ကၽြန္ေတာ္ကလည္းေဟာဒီလိုပဲၿပန္ေရးခ်ပစ္လိုက္တာေပါ႔ ႕႕႕႕႕
အခ်စ္ဆံုးအတြက္ ႏွင္းဆီ တစ္ခင္း တ႔ဲ ႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕
ၿဖိဳးဇာနည္႕႕႕႕႕ညေန႕႕႕႕႕႕႕၄း၅၀တိတိ